Quen me dera que a miña irmá me dese hoxe unha tunda*

 Quen me dera que a miña irmá me dese hoxe unha tunda*

 

Da fraga érguese un rumor

que semella o das praias da infancia,

dun lado, o estrondo das ondas de Panxón

doutro o doce  bisbeo das cadeluchas do Vao

Entre as rochas e os penedos,

Desde o meu Coruxo ao teu Courel, María,

de Panxón á Barbanza, quen me dera,

que a miña irmá me dese hoxe unha tunda.

 

Na praia de Panxón

deitadas miña nai e ti, irmá,

cos bucles dourados

deusas das dunas

agachadas dunha bandada

de cabaleiros rendidos

aos vosos pés.

 

E andarán a soñar contigo

Coma min, irmá,

inaccesible á rabia,

ao outono, á vida

tamén á min, a nena vai e vén co caldeiro

vai e vén refrescarlles o peito

tamén a min, miñoca mártir do estío.

 

Como narrar o teu feitizo irmá,

A lenda, chamábante así

de Coruxo ás Illas Cíes,

eu, coa pala, a facer castelos na area

por que ninguén me protexe a cabeza?

insolada nas dunas do Vao

quentura dos recordos.

 

Dáme a febre de verán

Dáme unha tunda

Polos areais orfos

Dáme a ironía, devólveme a lingua bufa

que o teu sorriso,

escintile entre os xuncos

alén Monteferro.

 

A marea dilúe as pegadas sen nome

Quen son eu? un humor da nada.

Onde quedarei sen vós

insípida narración de min, de nós

A cravar con saña a pala na area

ata ver sangrar ao chan

baixo os toxos, para volvermos á vida.

 

Candeleda, agosto de 2024

 

 

*En homenaxe a María Mariño Carou, a lombos da súa poesía, á que intentei aproximarme co título e algún retallo emotivo.


Neste momento sombrío, uns versos elexíacos para a miña irmá Pila.




María Mariño e a Festa da palabra silenciada

 

Descubrín a obra de María Mariño, os poemarios Palabra no tempo e Verba que comenza, no ano 1997, cando as Feministas Independentes Galegas, FIGA, preparábamos o Encontro de poetas peninsulares e das illas, celebrado en Vigo en xuño de 1996. As actas do Encontro, xunto cuns artigos e unha antoloxía sobre María Mariño, completaron a edición da Festa da palabra silenciada número 13.

 

Sería o xermolo do volume de 2006, cando María Xosé Queizán nos propuxo dedicarlle, integramente, o monográfico nº 21 da Festa da palabra silenciada a María Mariño Carou.

 

Comprometínme coa escolma de poemas, agardando coñecer máis da autora a través dos artigos de escritoras máis acreditadas.

 

Axiña sorprendeume a súa maneira de versificar, de torpedear a sintaxe; non lera nada semellante ata o momento: unha vangardista a contratempo?  

 

María Xosé Queizán convocou para este monográfico, e diría máis, incitou ás persoas participantes para que, a través das súas investigacións e relecturas, esclarecesen quen era, en verdade, María Mariño, figura da que mesmo se cuestionaba a súa existencia como escritora. Que tanto había de patriarcalismo no seu halo de misterio, ou ao contrario, de inconsistencia da súa literatura.

 

En definitiva, ese foi o propósito do monográfico da Festa, resolver estas cuestións ou, polo menos, dirixir unha ollada máis ampla e feminista á vida e obra desta poeta misteriosa.

 

Mónica Bar Cendón

Publicado en A sega: https://www.asega-critica.net/



 

Comentarios

Entradas populares